field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

field recording

sound design

experimental music

sound art

Late Winter Batch

Ilustracja pokazuje okładki albumów muzycznych Kolektywu Pełnia pod tytułem "Dwie strony" oraz Rafała Kołackiego pod tytułem Powwow na tle morze. U góry znajduje się napis Late Winter Batch oraz logo wytwórni Szara Reneta

26 lutego premierę miały dwa pierwsze albumy 2025 roku. Pierwszym jest album Kolektywu Pełnia pod tytułem „Dwie Strony” a drugim album Rafała Kołackiego „Powwow”. Zachęcam do odsłuchu!

Kolektyw Pełnia tworzy kompozycje interdyscyplinarne. Działa między performensem, instalacją, koncertem a spektaklem. Chętnie korzysta z rozszerzonych technik wykonawczych. W swojej praktyce artystycznej instrumentarium poszerza o maszyny medyczne, narzędzia budowlane, obiekty ze starych fabryk czy przedmioty codziennego użytku. Niemniej lubi akordeony, kalimby i fortepian preparowany. Głos i ruch w połączeniu z przestrzenią to szczególne wątki kreacji dla kolektywu.

Nagrania terenowe, głosy, małe instrumenty, obiekty: Kolektyw Pełnia
Fortepian preparowany: Aleksandra Chciuk
Miks A: Kolektyw Pełnia
Miks B: Aleksandra Chciuk
Mastering A: Paweł Cieślak
Mastering B: Artur Walaszczyk
Oprawa graficzna: Kolektyw Pełnia
Zdjęcie na okładce: Krzysztof Małecki
Nagrania powstały w ramach rezydencji w Sokołowsku dzięki Fundacji In Situ latem 2023 i 2024 roku.
Utwór Sieci powstał na zamówienie festiwalu Sanatorium Dźwięku


Rafał Kołacki to muzyk, koordynator/kurator projektów, twórca instalacji dźwiękowych. Związany z następującymi zespołami: HATI, KUST, Molok Mun, Innercity Ensemble, Mammoth Ulthana i Łubin. Zagrał setki koncertów na całym świecie i wydał dziesiątki płyt. Prowadzi również działalność solową, pasjonując się w swojej twórczości sztuką field recordingu (w jej różnych wariantach), perkusyjną muzyką akustyczną oraz elektroniką z gatunku drone music. Swoją praktykę artystyczną określa jako sztuka wrażliwa.

Pow-wow to jedno z najważniejszych wydarzeń w kulturze rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej, pełne muzyki, tańca i duchowego wymiaru. Słowo pow-wow w ich językach oznacza zgromadzenie i pierwotnie odnosiło się do plemiennych lub międzyplemiennych spotkań, podczas których świętowano, wymieniano się historiami oraz pielęgnowano tradycje.

Dziś pow-wow to wydarzenie zarówno artystyczne, jak i duchowe. Dla wielu uczestników śpiew i taniec są nie tylko formą ekspresji, ale także modlitwą i sposobem na łączenie się z przodkami. Tradycyjne pieśni, często wykonywane przy akompaniamencie bębna, przekazują historie i uczucia, a ich rytm przypomina bicie serca Matki Ziemi.

Różnorodność tańców – od tańca tradycyjnego po dynamiczny Fancy Dance – odzwierciedla bogactwo indiańskiej kultury i ducha wspólnoty.

Nagrano: 19 kwietnia 2024, Flagstaff High School, Arizona, USA